mandag den 20. februar 2012

Wok med kalkun, grønt og appelsin

Enkel mad med masser af alt det gode.

Det gik jo pludselig op for mig, det er vinterferie, så en travl dag på arbejdet opfordrer ikke altid til det mest komplicerede mad og så har jeg i et stykke tid haft en wok fra DDV liggende, så nu fik jeg for første gang brugt den og den er jo helt på niveau med alt det andet isenkram.

Retten er som sagt superenkel:

Kalkun i tern fra Skagenfood. De havde endda gjort arbejdet for mig, så jeg kunne bare smide det i wok'en. Det gjorde jeg sammen med lidt olie og masser af karry.

Grøntsagerne var en hel pose (hold nu fast) WOK grønt fra Netto til en 10'er. Grønsager svinder en del ind, så brug rigeligt.

Og sovsen var bare en appelsin jeg pressede indover undervejs. Intet mel eller noget til at jævne med.

Kan det næsten gøres mere enkelt??

Der er stadig en del tilbage, som er hældt i bøtte til min datters frokost i morgen, da hun har ferie og jeg jo er på arbejde, så skal der ikke tænkes på det, da hun plejer at spise på sin skole. Så igen, brug en hel pose og lav til 2 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar