onsdag den 14. december 2011

Glögg

Før turen går til Sportmaster, hvor jeg i aften skal lave sundhedstjek ved et lukket arrangement, er der vist lige tid til et glas "glögg".

Rynkeby saft med æble og solbær. En saft uden sukker, uden sødemidler, uden konserveringsmidler, uden farvestoffer og uden tilsætningstoffer. Den egner sig fortrinligt til denne varme drik.

Saft og vand blandes 2:1 og hældes i en gryde og bringes i kog. Kanelstænger, nelliker, kardemommekapsler og ingefær tilsættes efter smag sammen med en økologisk clementin skåret i grove skiver (med skal).




Tallerkenen er ren retro. Tror jeg malede den tilbage i starten af 80'erne og har endda givet den væk som gave. Og her omkring 30 år senere er den så endt hos mig igen.

1 kommentar:

  1. Saft og vand 2:1. Sikker på, at det ikke er 1:2 i stedet? Spø'r bare før jeg laver den - for ellers er den 4 x så stærk som min opskrift ....

    SvarSlet