onsdag den 28. december 2011

Julen er overstået....

Og hvor er det dejligt at være hjemme igen og suverænt kan bestemme, hvad maden skal bestå af.

Kogebøger er min store last - jeg bruger dem dog ikke 100% men lader min inspirere af dem og i dag lød overskriften på "blækspruttesalat med pasta" fra Spis Dig Slank 3 fra De Danske Vægtkonsulenter. Dog er der hos mig flere ting at tage hensyn til. Bl.a. får jeg grønt, fisk og kød fra Skagenfood og desuden skulle de resterende ting kunne fås i Netto. Jeg handler ikke normalt i Netto, men den er i gå-afstand og Elias nye børnehave ligger ved siden af, og den skulle lige tjekkes af en meget spændt Spiderman på motorcykel.....

Retten er helt enkel: kog pasta og bland med grønsager og blæksprutter og lav en tomatiseret mayonnaise til. Min version blev med rejer:

Urtekram fuldkornspasta (muslinger).
Rejer
½ rød peberfrugt
Økologiske cherrytomater
Sugarsnaps
Salat
1 lille løg

Dressingen blev droppet til fordel for lidt citronolie.


Uden rejer og pasta kan den bruges til fx kylling




Den færdige salat med rejer og pastamuslinger



Ingen kommentarer:

Send en kommentar