søndag den 29. januar 2012

Blåbærcheesecake a la Pernille

Jeg er SÅ træt. Det er drønhårdt pludselig at skulle arbejde i flere timer hver dag. Men hvor er det dog fantastisk at have sit HELT EGET sted. Der er ingen, der blander sig og jeg kan gøre, hvad jeg vil. Når køkkenet kommer på i næste måned bliver det selvfølgelig langt sjovere, men min lille juicebar skal nok blive en succes for sig selv.

De er helt pjattede med, de selv kan vælge deres frugter i juicen og jeg bestemmer udvalget hver dag. På den måde er der heller ikke noget madspild og hvis der er, så kan jeg tage det med hjem og lave mad herhjemme og på denne baggrund blev min cheesecake til, da jeg i eftermiddag stod med en pose optøede blåbær.

Originalopskriften er fra "Sund året rundt desserter" side 84 og den er brugt som inspiration, men min bund er lavet med rugbrød, da jeg lige havde lidt, der skulle bruges hurtigt:

Jeg har ganget opskriften med 4.

Bund: 120 g rugbrød kværnes i en minihakker, tilsæt 60 g plantemargarine og multisød og hak videre.
Bunden presses ned i en form.

Fyld: 4 æg piskes sammen med 100 g ricottaost og 200 g DDV yoghurt og multisød. Det hele hældes over bunden og der pyntes med blåbær. 400 g er i overkanten, når man ganger op, så 200 g brugte jeg,

Det hele skal i ovnen indtil kagen er fast (175 grader ca. 50-60 minutter). Kagen kan snildt holde til næste dag.



Husk at spise jeres grønsager først.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar