søndag den 29. januar 2012

Værsgo, en kasse med frugt og grønt.

Hvor er det bare skønt, når etablerede supermarkeder tør gå foran. Min lille juicebar har indgået aftale med Eurospar på Vollsmose Torv, så jeg får de frugter og grønsager, de ikke kan sælge. Da jeg mødte på arbejde i fredags stod der en kasse med masser af æbler, kiwi, pærer, citroner, lime, blommer, agurk og en pose gulerødder.

Købmanden kunne ikke sælge dem og istedet gav han dem til mig, så jeg kunne lave skønne juicer af dem. Gulerødderne var helt friske og sprøde, men der var et hul i siden af posen og hvis jeg ikke havde åbnet min butik, så var de endt i containeren.

Så der blev lavet en masse gratis smagsprøver på juice med gulerod, æble, agurk, lime og ingefær. De forsvandt ret hurtigt og folk derude har en grundlæggende angst for alt, hvad der er sundt, men nu har de ihvertfald lært, at gulerødder faktisk smager ret godt.

I denne uge skal jeg så have overbevist de 2 store grønthandlere om, at det er lettere at læsse alle deres abrikoser over til mig i stedet for at smide dem i containeren, hvor der i dag lå flere kasser - øvøv, men de skal jo lige lære det. Og det kommer de til i denne uge. SÅ skal der produceres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar